פוליסת חיסכון – למה חשוב לפתוח תוכנית עבור הילדים

טלפונים כשרים במחיר הזול בישראל!

כל הורה מוכן לעשות כל מה שהוא יכול בשביל שלילדים שלו יהיו את התנאים הטובים ביותר כשיגדלו. הוא גם רוצה להבטיח שיהיה להם ביטחון כלכלי ובסיס טוב להתחיל איתו את החיים, ברגע שהם יגיעו לגיל בו ירצו לעזוב את הבית, לשכור דירה, להתחיל ללמוד ולהיות עצמאיים.

ישנן דרכים שונות להבטיח ביטחון כלכלי לילדים. דרך אחת היא אקראית. ההורים עובדים, מתפרנסים, וברגע שהילדים צריכים כסף לרכישת דירה או לימודים, הם דואגים להעביר להם את הסכום הרלוונטי. ישנם הורים שבוחרים בדרך זו, בין היתר בגלל שזו האופציה היחידה שעומדת לרשותם. הבעיה היא, שאף הורה לא יכול להבטיח שאכן הוא יוכל לעשות זאת. זה מתבסס על מזל ואקראיות.

הדרך השנייה היא הרבה יותר בטוחה וחכמה, פוליסת חיסכון לילדים. המשמעות היא, לפתוח תוכנית חיסכון שתהיה על שם ההורים או על שם הילדים, להפקיד אליה מדי חודש סכום כסף מסוים, ולאפשר גישה אליה לילדים רק כשיגיעו לגיל 18 או 21. עד אז יצטבר בתוכנית מספיק כסף בשביל שהילדים יוכלו להשתמש בו לרכישת דירה, לימודים או כל דבר אחר.

 

מדוע עדיף לרכוש פוליסת חיסכון?

ישנן סיבות שונות מדוע משתלם יותר לפתוח פוליסת חיסכון ולא לבחור באופציה הראשונה שהצגנו, שהיא איננה מבוססת ולא תמיד בהכרח אפשר לממש אותה.

ראשית, אם מפקידים כסף כל חודש לתוכנית, סביר להניח שאחרי מספר שנים, בוודאי אם עושים זאת מהיום בו הילד נולד ועד שהוא מגיע לגיל 18 או 21, כבר מצטבר סכום כסף מאוד משמעותי עבורו. לא חייבים להפקיד סכום גדול. גם אם מפקידים סכום קטן, זה יכול לשרת אותו היטב.

שנית, לכל תוכנית חיסכון יש ריבית. גם אם היא נמוכה באופן יחסי, הרי שביום בו הילד יחליט לפתוח אותה, אזי שהוא יגלה שהצטבר סכום כסף משמעותי בנוסף לסכום שהפקדנו מדי חודש.

שלישית, במידה ואתם זקוקים לסכום כסף באופן מיידי, לא צפוי, אזי אתם תמיד אתם יכולים למשוך חלק מהסכום שבתוכנית או את כל הסכום. למשל, אם מצאתם את עצמכם בבעיה כלכלית משמעותית, אזי תוכלו לפתוח את התוכנית ולמשוך ממנה סכום כסף, ולאחר מכן לחזור ולפתוח תוכנית חדשה עבור הילד.

 

איך בוחרים תוכנית חסכון לילדים?

כשניגשים לבחור פוליסת חיסכון לילדים חשוב לשים לב לשני פרטים עיקריים. ראשית, איזו ריבית מציעים לנו וכיצד היא בנויה (צמודת מדד, משתנה, קבועה). שנית, למשך כמה זמן התוכנית פעילה והאם יש צורך לחדש אותה בכל פעם מחדש. ישנן תוכניות מוגבלות בזמן ואז יש צורך לחדש אותן עד המועד בו אנחנו מוכנים שהילד יפתח אותה וימשוך ממנה את הכסף.

רצוי כמובן שהוא יוכל לעשות זאת רק אחרי גיל 18 או 21, בשביל שיוכל להשתמש בכסף בצורה חכמה לצרכים רלוונטיים.

פוליסת חיסכון

אז מה היה לנו בכתבה: