אבטחת מידע: טיפים לשימוש בטוח בטלפון הנייד

טלפונים כשרים במחיר הזול בישראל!

מעוניינים לאבטח בצורה טובה ויעילה יותר את המידע שלכם בנייד? אולי במחשב האישי? ככה או ככה, בשורות הבאות ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא. המשיכו לקרוא לא רק כדי לאבטח מידעכ בצורה נכונה יותר, אלא גם כדי להשתמש במכשיר שלכם בצורה יותר רגועה.

כמה מילות ספתח לגבי אבטחת מידע וסייבר

רגע לפני שנפרוס בפניכם כמה וכמה טיפים שונים לשימוש בטוח בטלפון הנייד שלכם, חשוב להדגיש את הדבר הבא: איומי הסייבר מתפתחים כל הזמן. לכן, בין אם אתם משחקים פוקר אונליין או משתמשים במחשב לצרכים עסקיים, חשוב להיות ערניים באופן קבוע. גם אם אתם בטוחים שאתם נוקטים בכל האמצעים והצעדים על מנת לאבטח את המידע שלכם, זכרו כי איומי הסייבר כל הזמן מתפתחים והופכים להיות מתוחכמים יותר. אי לכך, חשוב להכיר את הדרכים המתקדמות ביותר אשר יכולות לשמש אתכם עבור אבטחת מידע בסלולרי ובכלל. 

טיפים לאבטחת מידע באופן כללי

כדי לנסות להקל עליכם עד כמה שניתן ולהנגיש את הנושא של אבטחת מידע, ריכזנו עבורכם רשימה של הטיפים הבאים. שימו לב, טיפים אלה אמנם יכולים לעזור באופן כללי בשיפור אבטחת מידע, אבל חשוב לציין כי בכל מכשיר אבטחת מידע מושגת בצורות שונות. לצורך העניין, ייתכן שהטיפים הבאים יתאימו לבעלי אנדרואיד, אבל לא בהכרח לבעלי אייפון. עם זאת, חשוב להכירם, אז הנה הם לפניכם, כל הטיפים לשיפור אבטחת מידע באופן כללי:

  • קוד PIN: בין אם אתם יוצרים קוד PIN או סיסמה, חשוב שאילו לא יכללו תאריך לידה או מידע אישי אחר, אשר נחשב קל לניחוש.
  • אנטי-וירוס: אם אתם משתמשים בתוכנה זו, וכדאי כמובן שתשתמשו באחת, הקפידו לעדכן אותה באופן קבוע.
  • אימות דו-שלבי: מומלץ להפעיל את הפיצ'ר הזה עבור כל החשבונות שלכם, כי הוא מוסיף שכבת הגנה נוספת, גם אם הסיסמה חלילה נגנבה.
  • קישורים חשודים: אלו יכולים להגיע בצורה של הודעות טקסט, דוא"ל או באתרי אינטרנט. קישורים אלו עלולים להוביל לאתרים זדוניים או להורדת תוכנות זדוניות, מה שבתורו יכול לגרום לגניבת פרטים אישיים וכן פרטים פיננסיים.
  • אפליקציות: הקפידו להוריד אותן רק מחנויות אפליקציות רשמיות, כמו Google Play או App Store.
  • מערכות הפעלה: חשוב לעדכן את אלו באופן קבוע, כי עדכונים בד"כ כוללים תיקוני אבטחה חשובים.
  • Wi-Fi ו-Bluetooth: כבו את האנטנות האלה כאשר אינכם משתמשים בהן, כי הן מהוות דלת פרוצה עבור האקרים. כמו כן, השתמשו אך ורק ברשת Wi-Fi מאובטחת כאשר אתם נמצאים בחוץ. 

לסיכום, כמה טיפים להגנה על נתונים

בסופו של דבר, כל טלפון כולל בתוכו נתונים מסוגים אחרים. משתמש מסוים עובד בתר סוכן בטים ומחזיק נתונים פיננסיים של לקוחות, משתמשים אחרים הם בכלל מתווכי דירות ומחזיקים בנתוני מקרקעין וכן הלאה. לכן, בין אם אתם מחזיקים בנתונים כאלו או אחרים, השתדלו תמיד להשתמש בהצפנה עבור הנתונים הרגישים שלכם. כחלק בלתי נפרד מזה, הקפידו גם לגבות את הנתונים באופן קבוע לענן או להארד דיסק חיצוני. בימינו נהוג ונפוץ לגבות את הנתונים בענן, היות כי הגישה אליהם היא נוחה בכל נקודת זמן ומכל מקום. אם עד היום הקפדתם לגבות נתונים רק בעזרת כונן קשיח חיצוני, ההמלצה הכי טובה היא להשתמש בשיטות עדכניות יותר. 

 

אז מה היה לנו בכתבה: